کد خبر 1629528
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
بازارهای مالی

بازارهای سنتی از ایالات متحده تا ژاپن شاهد کاهش در شاخص‌ها و سهام اصلی بودند و این لرزش‌ها به بازار ارزهای دیجیتال نفوذ کرد.

به گزارش مشرق، بیت‌کوین (BTC) در ساعات صبح روز جمعه در آسیا ضررهای خود را تشدید کرد، زیرا فروش عمومی دارایی‌های جهانی در سومین روز خود در این هفته ادامه یافت و تنش‌های ژئوپلیتیک خاورمیانه نیز تشدید شد.

بیت‌کوین در اواخر معاملات روز پنجشنبه در ایالات متحده به ۶۲,۵۰۰ دلار سقوط کرد و ضررها را افزایش داد و در ساعت ۶:۳۰ کمی کمتر از ۶۴,۰۰۰ دلار معامله شد تا نزدیک به میانگین متحرک ۵۰ روزه خود معامله شود که همچنان یک خط حمایت تاکتیکی برای برخی معامله‌گران است.

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار در ایمیلی به کوین‌دسک گفت: «اگر این کاهش رشد کند، پویایی در سطوح ۶۳ هزار دلار و ۶۱ هزار دلار، نزدیک به میانگین متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه، مهم خواهد بود. شکست این پشتیبانی راه را برای ۵۵ هزار دلار باز خواهد کرد که بسیار ترسناک است.»

آگوست یکی از بدترین ماه‌ها برای بیت‌کوین در نظر گرفته می‌شود. در طول ۱۳ سال گذشته، بیت‌کوین تنها پنج بار ماه را با برآیند مثبت پشت سر گذاشته و هشت بار با عملکرد نزولی به استقبال ماه بعد رفته. میانگین کاهش ۱۵.۴ درصد و میانگین افزایش ۲۶ درصد بوده است.

شرکت‌های بزرگ کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته در بحبوحه ضعف در بازارهای جهانی سقوط کردند. اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۶ درصد ارزش خود را از دست داد، در حالی که ریپل و سولانا تا ۸ درصد کاهش یافتند. شاخص گسترده CoinDesk ۲۰ (CD۲۰)، یک شاخص دارایی که بزرگ‌ترین توکن‌ها -منهای استیبل‌کوین‌ها- را براساس ارزش بازار، ردیابی می‌کند، ۲.۴۴ درصد کاهش یافت. براساس داده‌های بازار، این فروش گسترده در بیت‌کوین در برخی از صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین احساس شد.

در حالی که ‌ای‌تی‌اف‌های بیت‌کوین موجود در فهرست ایالات متحده دارای مجموع ورودی خالص روزانه ۵۰.۶ میلیون دلار بودند، پنج صندوق کلیدی GBTC، FBTC، ARKB، BITB و HODL درنهایت با افت و خروج سرمایه مواجه شدند. در همین حال، ‌ای‌تی‌اف اتریوم مجموعا ۲۶.۷۵ میلیون دلار ورودی خالص ثبت کرد، اگرچه بسیاری از صندوق‌ها جریان صفر را ثبت کردند.

شاخص نزدیک روز پنجشنبه با افت ۲.۶ درصدی به پایان رسید و شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ نیز یک و چهاردهم درصد سقوط کرد و تقریبا تمام سودهای ۱.۶ درصدی روز چهارشنبه را به دلیل نگرانی‌ها درمورد اقتصاد ایالات متحده و درآمدهای آتی شرکت‌های فناوری از دست داد. در جای دیگر، شاخص تاپیکس ژاپن در روز جمعه ۶ درصد کاهش یافت تا بزرگ‌ترین افت خود از سال ۲۰۱۶ را نشان دهد.

این واکنش فوری و اولیه بازار به تنش‌های خاورمیانه است و در صورت افزایش تنش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    0 0
    حالا چرا گاو!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس